האם הפעולות השיווקיות שעשיתי בעסק נכונות ?

רוב העסקים בישראל ניסו פעולות שיווקיות ופרסומיות כלשהם במהלך חיי העסק שלהם. חלקם השקיעו בספקי קידום דיגיטליים, חלקם השיקעו ישירות במדיה, חלקם ניסו פעולות אורגניות בלבד וחלקם השקיעו בפרסום רחב יותר. כשאר משקיעים בפעילות פרסומית ושיווקית כלשהי עלינו לבדוק מה הפרודוקציה מאותם פעולות משתי סיבות עיקריות:

• אומדן של השקעה לעומת הכנסה
• בחירה בערוצים שיווקיים עתידיים

האם אתם יודעים להגיד נתונים של תוצאות מפעולות שיווקיות שעשיתם ? במידה ולא, בחודש זה שבו אנו עושים סדר בעסק שלנו זה הזמן הטוב ביותר לעשות זאת. כמובן שההמלצה היא לבצע את הבקרות הללו בשוטף, אך במידה ולא עשיתם זאת ניתן לבדוק עתה. מספר המלצות לבדיקת נתונים של פעולות שיווקיות:

• פתחו טבלת אקסל
• כיתבו את השדות הבאים: שם פעולה שיווקית או קמפיין / מסר שעבר/ מדיה / עיתוי לביצוע הפעולה (לעיתים יש חג מסויים או זמן מיוחד, גם אם לא ציינו את התקופה של הקמפיין – חודש ) / קהל היעד לקמפיין/ השקעה כספית/ היענות לקמפיין במספרים (כמה אנשים למשל מילאו טופס או התקשרו או הגיעו לחנות), עסקאות שנסגרו בעקבות הקמפיין
• אחרי שהכנסתם את כל הנתונים, בדקו זאת ע"ג שנה או יותר לפי כמות הנתונים שיש באפשרותכם להכניס. תוכלו להקים PIVOT TABLE ולראות את הנתונים בצורה מרוכזת.
• כעת ניתן להסיק מסקנות – מה עבד, מה השפיע על הקמפיין, מה הפרודוקציה שקיבלנו מהקמפיין, האם עלינו לשנות מסרים? האם יש מדיה אחת שעבדה טוב יותר ?

לסיכום, רק באמצעות נתונים ממשיים ניתן להסיק מסקנות ולקבל החלטות לגבי השקעה בשיווק/ פרסום . בצעו את הסדר הזה. במידה ולא ניסיתם פעולות פרסומיות ואתם חושבים לבצע אותם יש באפשרותכם להגיע לפגישת ייעוץ ולעבור על הנתונים!

נכתב על ידי שירן

נכתב על ידי שירן

מומחית בייעוץ , הכוונה וליווי שיווקי

שתפו את הכתבה וחלקו את הידע שקיבלתם

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
רוצים לדעת עוד?