עולם מועדוני הלקוחות בעל מוניטין אמביוולנטי. מצד אחד הוא משתייך לעולם השיווק והמכירות כאשר התפיסה שם היא "רק רוצים למכור לי", " רק רוצים לדחוף לי עוד דברים", מצד שני הוא משתייך לעולם שימור הלקוחות כאשר שם התפיסה היא "רוצים לשמור עלי" "יעשו בשבילי", "אהנה מהטבות".
לכן, באחריות העסק לייצר תדמית חיובית על מועדון הלקוחות שלו.
אחד מהגורמים לייצר מועדון לקוחות הוא ערוץ תקשורת פתוח, ישיר וחוקי עם הלקוחות בו יכולים להעביר מסרים ולשווק מוצרים בעלויות מינוריות של שיווק ישיר כמו SMS, דיוורים, קבוצות וואצאפ ופרונטאלי במידה ומדובר בחנויות. הגורם הזה מהווה סיבה מצוינת עבור העסק לתת אינסנטיבים מעולים ללקוח להיות חלק ממועדון הלקוחות, יחד עם זאת, זה אחד הגורמים המרחיקים לקוחות ומונעים מהם להיות חלק מן מהמועדון. ריבוי המסרים הנשלחים בימינו ללקוחות מייצר הצפה ביכולות קליטת המסרים של לקוחות ואף סלידה אוטומטית ממסרים שיווקיים.
על מנת שעסק ייצר פלטפורמה בריאה שאינה תכביד על הלקוח וכן תניע את לקוחותיו להצטרף למועדון, עליו לחקור את קהל היעד, להבין מהי תדירות קבלת המסרים המתאימה לו ובאיזה פלטפורמה תתקבל ההיענות הגבוהה ביותר וכזו שאינה מביאה לנטישה. ישנם פלטפורמות רבות להעברת מסרים. אחת מהן היא הוואצאפ. אני לא ממליצה לשלוח מסרים ללקוחות בהודעות וואצאפ אלא אם כן מדובר בקבוצה שהצטרפו אליה בהסכמה וברצון. הודעות וואצאפ על מסרים שיווקיים נותנות תחושה של חדירה לפרטיות ולפלטפורמה שהיא מאוד אישית אצל לקוחות. דרך נוספת להעברת מסרים SMS – פלטפורמה זו ניתנת לשימוש כל עוד התדירות מתאימה לאופיים של הלקוחות ולקיבולת קבלת המסרים שלהם. מיילים, זוהי הדרך הכי פחות מטרידה של העברת מסרים ישירים, אך אחוזי הפתיחה שם נמוכים ועומדים על כ-20%. פלטפורמה זו מתאימה לעסקים שיש להם תוכן רב להעביר .
ובכן, על מנת שלקוחות ירצו להצטרף למועדון הלקוחות עלינו להקפיד על תוכן מעניין, בעל ערך ורלוונטי מאד ללקוחות שלנו, לא להציף אותם במסרים שיווקיים וכן להיות מדוייקים במה שולחים וכיצד מעבירים את המסר. הכי חשוב זה לייצר תדמית טובה על מועדון הלקוחות שלכם, על מנת שתהיה הצטרפות אמיתית ואיכותית