על מנת לענות לשאלה בכותרת המאמר עלינו תחילה להבין מהו תקציב שיווק. ובכן, תקציב שיווק הינו הכסף המוקדש בעסק ליישום יעדי המכירות. בכל עסק ישנם יעדים עסקיים שיכולים להיות כמותניים איכותניים. על מנת להגיע ליעדים אלו עלינו לעבור דרך החל ממיתוג העסק, הפצה שלו, קידום , השקעה בגיוס ושימור לקוחות ומוניטין. כלל התחומים האלה הינם חל מהתקציב המוקצה לשיווק.
תקציב השיווק צריך להתפרס על פני שנה שלמה ועליו להיות מחולק גם לחציונים (מחצית השנה), רבעונים ולפי אירועים מיוחדים (קמפיינים, חגים, תקופות של פיקים וכדומה). על מנת שנוכל לנהל את התקציב בצורה אחראית עלינו גם לייצר מדדי ביצוע.
תקציב השיווק משמעותי מאוד בעסק ועסק שלא יגדיר תקציב ברור מראש, סביר שיוציא את ההוצאות האלה בכל מקרה אך בצורה בלתי מפוקחת ובלתי אחראית מה שיוביל לתוצאות לא טובות ולפערי הוצאות. לכן, חשוב מאוד בכל עסק, אפילו עסק של אדם אחד עם פעילות עסקית מינורית, להגדיר את תקציב השיווק של העסק, מהם המשאבים שיש לנו להשקיע וכיצד אנחנו מחלקים את המשאבים הללו על מנת להגיע ליעדי המכירות שהגדרנו לעצמנו. כדאי לעשות זאת עם איש מקצוע על מנת לחלק את התקציב נכון, בצורה מבוקרת וכזו שתואמת את יעדי המכירות שהוגדרו.
לבניית תקציב שיווק מסודרת מוזמנים ליצור קשר
