מהי מדיניות מבצעים ואיך קובעים אותה
מדיניות מבצעים אינה החלק באסטרטגיה השיווקית שבה עסק מגדיר מה יהיו החוקים בקביעה של מבצעים בעסק. לקבוע מדיניות זו בצורה מסודרת מאפשרת לעסק לשמור על עקביות למול קהל היעד והלקוחות הקיימים שלו, לעזור למנהלי השיווק, לסחר, או לבעל העסק לייצר מבצעים שתואמים את המותג שלו ולפרסם אותם בזמנים קבועים ומסודרים.
הפרמטרים והחוקים שיש להגדיר כאשר קובעים מדיניות מבצעים הם :
• מהות המבצעים – האם זה הנחות? הטבות? שילוב של מוצרים ?
• זמנים – כל כמה זמן מייצרים מבצעים – למשל כולם יודעים שבעולם האופנה כל סוף עונה יש מבצעים.
• אירועים מיוחדים – מה יהיו המבצעים באירועים מיוחדים כמו חגים, אירועי מכירות (בלאק פריידי, סוף שנה, יום הרווקים הסיני, שופינג IL ועוד)
• מה המבצעים ללקוחות קיימים
• מהי מגבלת אחוזי ההנחה השומרים על רווחיות מותג – נניח ניתן לבצע עד 20% הנחה כדי שמוצר יהיה רווחי ואז הרבה פעמים מעלים עלות של מוצר כדי לייצר הנחה
• התייחסות של המבצעים לשוק התחרות
כמו כל נושא באסטרטגיה גם נושא המבצעים הופך להיות התנ"ך של העסק בנושא זה ועלינו לשמור עליו על מנת לבסס מותג כמו שצריך ולשמור על רווחיות עסקית
צריכים עזרה בהגדרת מדיניות מבצעים ? צרו קשר