מה ההבדל בין ערוצי שיווק לערוצי הפצה?

אחת השאלות שעולות הכי הרבה כשאני בונה אסטרטגיה ללקוחות שלי ומגיעים לסעיפים של ערוצי שיווק וערוצי הפצה היא, מה ההבדל ביניהם ? למה צריך לבחור כל אחד בנפרד? אז בואו נדבר על מה המשמעות של כל אחד מהם :
ערוצי הפצה הם הערוצים/ הדרכים שבו עסק בוחר למכור/להפיץ את המוצרים שלו בפועל. הבחירה בערוצים אלו היא קריטית לעסק והיא משתנה מעסק לעסק. ערוצי הפצה לדוגמא :

● חנויות
● אתרי סחר – רק כאשר האתר מאפשר למכור בו את המוצרים, אחרת האתר יהיה ערוץ שיווק
● משווקים – ערוצים חיצוניים לעסק עצמאיים שרוכשים את המוצר מהעסק ומוכרים אותו . ישנן חנויות רבות שרוכשות מוצרים מיבואנים/יצרנים וכדומה ומוכרים אותם הלאה לקהל היעד
● שיתופי פעולה
● סוכני מכירות
● טלמרקטינג
● בעל העסק עצמו במכירה ישירה

כפי שציינתי ערוצי הפצה זו המכירה בפעול. ניתן לבצע פעולות שיווק על מנת לייצר ביקושי/לידים/טראפיק של לקוחות שיגיעו לאותם ערוצי ההפצה שנקבעו ושם ימכרו המוצרים

ערוצי שיווק הינם הפלטפורמות שבהן עסק מבקש לייצר ביקוש/צורך למוצרים (המטרה היא להביא לביקוש למכירה) . כיום ישנן אפשרויות/פלטפורמות רבות ומגוונות לקידום ושיווק של העסק שהן ערוצי שיווק. ערוצי שיווק לדוגמא:

● סושיאל מדיה – פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טיק טוק, לינקאדין
● גוגל – אורגני (SEO) וממומן (GDN ו- PPC)
● מדיה מסורתית – טלוויזיה, רדיו
● יח"צ
● שיתופי פעולה

ובכן, כפי שניתן לראות ישנו הבדל גדול בין ערוצי הפצה לשיווק כאשר האחד מטרתו ליצור ביקוש והשני פלטפורמה למכירה.

נכתב על ידי שירן

נכתב על ידי שירן

מומחית בייעוץ , הכוונה וליווי שיווקי

שתפו את הכתבה וחלקו את הידע שקיבלתם

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
רוצים לדעת עוד?