מנתחים ומוכרים – ניתוח וסדר בנתוני המכירות של העסק

בהמשך לכתבה בנושא סדר וניתוח של הפעולות השיווקיות שנעשו בעסק, בכתבה זו נדבר על סדר, ניתוח והסקת מסקנות על המכירות של העסק. עלינו להבין מה המגמה במכירה של כל מוצר, באלו זמנים יש עליה במכירות, באלו זמנים ירידה, אלו מוצרים נמכרים יותר לקהלים מסוימים ואלו פחות ועוד מסקנות שיכולות לעזור לנו למקסם כל פעילות עסקית שלנו.
בעסק שלא מתבצע בו ניתוח מעמיק של הנתונים ניהול המכירות יתבצע בצורה עיוורת וכנראה ישאב מהעסק משאבים מיותר ואף לא יגיע ליעדיו.

תחילה עלינו להציב את כלל הנתונים בטבלה מאוחדת שבה יש חלוקה לשדות כמו : מקור הכנסה (מהיכן הגיעה המכירה), שם מוצר/שירות, קהל היעד שרכש את המוצר/שירות, זמני רכישות, כמות רכישות, במידה ויש סוכני מכירות אז ציון של מי מכר את המוצר/השירות.
לאחר שאיגדנו את כלל הנתונים בצורה מסודרת יש לנסות להסיק מסקנות שייעלו לנו את הפעילות המסחרית:

• איזה קהל יעד רוכש אילו מוצרים?
• באילו זמנים יש את הכי הרבה מכירות ?
• האם ניתן לזהות בעיה בשיטת המכירה? (במידה ויש המון לידים אבל אין מכירות)
• האם יש גורם בעסק שמוכר יותר מן האחר ועלינו לשנות כח אדם?
• האם כדאי לייעד תקציבים למוצרים שנראה כי מוכרים יותר?
• מה חוזקת המכירות בעסק?
• האם כדאי להסיר מוצר/שירות ממלאי המוצרים והשירותים של העסק?
• האם כדאי לשפר מוצר/שירות?
• האם עד כה פעלנו נכון בצורה שבה ניהלנו את המכירות ?

ובכן ישנן מסקנות כי עוד לפני ניתוח הנתונים ניתן להגיע אליהן, כבר בשלב של הסדר וארגון הנתונים. אחת מהן היא כי עלינו לייצר פלטפורמה לניהול המכירות שמציגה יעדים למול ביצועים. במידה ובעסק שלכם אין פלטפורמה כזו עליכם להכין כזו בהקדם! רק בהצבת יעדים מושכלת ובבקרה שוטפת של ביצועים והתנהלות המכירות תוכלו להגיע למטרות העסקיות שלכם.
לעזרה, ייעוץ וליווי של ארגון נתוני המכירות שלכם צרו קשר.

נכתב על ידי שירן

נכתב על ידי שירן

מומחית בייעוץ , הכוונה וליווי שיווקי

שתפו את הכתבה וחלקו את הידע שקיבלתם

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
רוצים לדעת עוד?