חברות המשווקות לעסקים כבר מכירות בכך שהשיווק שונה מאד. הן בגיוס הלקוחות והן בניהול הלקוחות. הסיבה לכך היא שהאינטראקציה היא למול בעלי עסקים שמכירים את העולם העסקי, מנהלים בעצמם אופרציה עסקית ומבחינה כמותית הם קטנים יותר מלקוחות קצה. לכן, האינטראקציה העסקית וניהול הלקוח צריכים להיות באמצעים ישירים יותר, עמוקים יותר ובתדירות גבוהה. זאת מאחר ואותם בעלי עסקים כבר נמצאים בתקשורת למול ספקים נוספים ביום יום ועלינו להיות בתודעה שלהם.
כאשר עסק משווק לעסקים אחרים עליו להתייחס לכלל הלקוחות שלו כחברי מועדון. כלומר, הטבות ופעולות המוצעות לחברי מועדון ינתנו לכל לקוח של העסק. מדוע? כיוון שפוטנציאל הרכישה אצל לקוחות עסקיים הינו גבוה יותר ואף משפיע יותר כמותית על הפעילות העסקית והכנסות העסק. מעבר לכך, מאחר והשירות וכן השיווק לבעלי עסקים ישיר יותר , (כלומר, בערוצי תקשורת ישירים כמו מיילים, טלפונים ואף פרונטלי) הלקוח ירגיש תמיד את ההשקעה של בעל העסק.
לכן, אני ממליצה בכל תחילת שנה לבנות גאנט של פעילויות ללקוחות העסקיים הקיימים בעסק ולהקצות לכך תקציב בהתאם (לכל לקוח ולא רק ללקוחות שמצטרפים למועדון לקוחות)

ללקוחות עסקיים ניתן לתת ערך עסקי עצום שיקדם אותם ואת העסק שלהם. בין הפעילויות שניתן לבנות ללקוחות עסקיים קיימים :
• אירועי לקוחות עסקיים
• כנסים
• חופשות
• העשרה עסקית – להזמין אנשי תוכן שיכולים להעשיר את הלקוחות העסקיים שלכם
• קידום עסקי – לייצר ברטרים עם ספקים חיצוניים שיקדמו את הלקוחות שלהם (זו פעילות שניתן להציע בחברות שערך המוצר הנמכר שלהם גבוה)

כמובן שאני ממליצה בנוסף, לייצר ערוצי תקשורת שותפים למול הלקוחות העסקיים שלכם, החל ממילים, הודעות וכלה בשיחת טלפון ופגישות פרונטאליות אחת לחודש. זאת על מנת לוודא את שביעות רצונם מהחברה ולשמר את מערכת היחסים. ככל שאתם תהיו בתודעה של הלקוחות העסקיים שלכם בדרכים יצירתיות, כך הסיכוי לשמר אותם ואף להגדיל הכנסה מהם גבוה.
מה קורה במקרים של חברות שהלקוחות העסקיים שלהם רבים? ניתן להקים מועדון לקוחות שיהווה שירות וחבילת הטבות אקסקלוסיבית לחברי המועדון. זאת כדי לייצר בידול משמעותי ללקוחות שמצטרפים למועדון הלקוחות

לבניית מועדון לקוחות וניהול לקוחות עסקיים ניתן לפנות אלינו בטלפון 051-5426475 או פה באתר

רוצים לדעת עוד?