סיכונים מחושבים בניהול תקציב בעסק

הרי זה ידוע כי כל עסק שקם עליו לקחת סיכונים כלכליים על מנת להצליח. אך האם זה אומר שהסיכונים שנלקחים לא יכולים להיות מחושבים ? וודאי שכן. ניתן לצמצם את הסיכון הבלתי נמנע שבעל העסק צריך לקחת.


איך ניתן לעשות זאת? על ידי תכנון, בקרה ורזרבות. תכנון תקציבי של עסק הינו אחד מהשלבים הקריטיים ביותר שיש לבצע החל משלב ההקמה. אך התקציב אינו מתוכנן באופן חד פעמי, אלא עליו להיות מתוכנן בכל שנה ואף להיות מחולק לפי אגפים ומחלקות. במקרה של עסקים קטנים ניתן לחלק זאת לפי הוצאות:
• תקציב שיווק
• תקציב מכירות
• תקציב הוצאות שוטפות
• תקציב פיתוח
• רזרבות


התקציבים העסקיים של העסק הם שיקבעו את התנהלות ההוצאות השוטפות ולכן עלינו להיות מאוד שמרנים כאשר אנחנו מגדירים תקציב על מנת שלא יהיו חריגות מוגזמות בלתי צפויות. הכוונה היא, שכאשר אנו מגדירים תקציב תמיד עדיף לתת מעט יותר על מנת לקחת בחשבון בלת"מים בכל סעיף תקציבי ובנוסף להגדיר סעיף שמיועד אך ורק לבלתמ"ים. זו דרך שתאפשר לנו לקחת בחשבון שינויים שנרצה לבצע בתקציב.
על מנת שתקציבים יהיו מתוכננים היטב עליהם תמיד להתבסס על מסקנות משנים קודמות. במידה ובעל העסק מתחיל עסק חדש, הוא יכול להתבסס על תקציבי עסקים מומלצים מהתחום שלו. אך כאשר בעל עסק מסתמך על עסקים אחרים, עליו לוודא כי כלל הפרמטרים בתקציב של העסק השני הוא זהים לשלו : משאבים כלכליים, כח אדם, אופי העסק, מיקום ועוד. עדיף תמיד להתייעץ עם גורם מוסמך בבניית תקציב לפחות בפעמים הראשונות שעושים זאת כי התקציב הוא שיקבע את עתיד ההכנסות של העסק, את יציבותו הכלכלית ואת מגמת הצמיחה.

נכתב על ידי שירן

נכתב על ידי שירן

מומחית בייעוץ , הכוונה וליווי שיווקי

שתפו את הכתבה וחלקו את הידע שקיבלתם

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
רוצים לדעת עוד?