תקציב שיווק הינו הכסף המוקדש בעסק ליישום יעדי המכירות. בכל עסק ישנם יעדים עסקיים שיכולים להיות כמותניים איכותניים. על מנת להגיע ליעדים אלו עלינו לעבור דרך החל ממיתוג העסק, הפצה שלו, קידום , השקעה בגיוס ושימור לקוחות ומוניטין. כלל התחומים האלה הינם חל מהתקציב המוקצה לשיווק.
על מנת לבנות תקציב שיווק נכון וטוב יש להתייחס למספר פרמטרים כאשר בכתבה זו נמנה את העיקריים שבהם :


1. סעיף השקעה – בסעיף תקציבי זה עלינו להכניס את כל ההוצאות שמיועדות לטווח הארוך ומהוות נכסים שיווקיים של החברה. למשל – סרטון תדמית, אתר אינטרנט, פרופיל חברה מיתוג ועוד

2. סעיף של הוצאות קבועות – הוצאות שיווקיות אינן משתנות בעסק – למשל לכל מני תוכנות ניהול ושיווק

3. ריטיינרים – סעיף זה מתייחס לתשלומים החודשיים שהעסק משלם לספקי השיווק שלו רק בעבור העבודה שלהם . סעיף זה אינו כולל את עלות המדיה. למשל- עסק שגייס מנהל קמפיינים עבור שיווק בדיגיטל ישלם את העלות החודשית לספק בעבור העבודה + העלות הדרושה למדיה על מנת לקדם את הקמפיין

4. מדיה – בהמשך לסעיף קודם, עלות המדיה הינה העלות המשולמת בעבור הקידום עצמו. עלות זו משולמת ישירות למדיה. תשלומי מדיה יכולים להיות משולמים ל : פייסבוק, אינסטגרם, קשת/רשת, עיתונים, רדיו, גוגל ועוד. עלות המדיה תקבע את כמות החשיפה שתהיה בכל קמפיין ויש לקחת זאת בחשבון כאשר בונים את תקציב השיווק

5. BTL – זהו מונח ראשי תיבות של חומרים שהינם מתחת לקו (below the line) תוצרים שיווקיים שמחולקים ישירות ללקוח. למשל – ברושורים, רולאפים, שילוטי מדף, מיתוג ועוד. סעיף זה גם צריך להיות מתוקצב מראש בעסק.

ישנם סעיפים נוספים אליהם מתייחסים בתקציב השיווק ואלו מהווים רק חלק מהם.
לבניית תקציב שיווק והתייעצות נוספת מוזמנים ליצור קשר

רוצים לדעת עוד?