תוכנית עסקית שיווקית

השלד של העסק שלך

תוכנית אסטרטגית לפיתוח עסקי, פיתוח מוצר והקמת פעילות/עסק חדש

בכל פרויקט חדש, בין אם זה מוצר חדש, גידול הפעילות של העסק דרך פיתוח עסקי, או אם אתם רוצים להקים חברה/עסק מאפס יש להכין לכך תוכנית. התוכנית של משהו חדש תכלול את כל התהליכים הנדרשים בשביל להרים פרויקט :

  • זהות המוצר – שם ותיאור המוצר/פרויקט חברה ומטרתו
  • מטרות
  • תקציב
  • יעדים
  • הוצאות
  • הכנסות
  • קהל יעד
  • מערכת תקשורת מול לקוחות קיימים
  • מתחרים
  • דרכי הפצה
  • ערוצי שיווק
  • מדיניות תמחור
  • מדיניות מוצר
  • מסרים שיווקיים ואופן פניה
  • החלטה על ספקים שאיתם יש לעבוד
  • כיצד מוציאים את התוכנית לפועל

תוכנית שיווק אסטרטגית עוסקת באופי השיווק ובתהליכים העיקריים שיש לעבור בפן בשיווקי עם המוצר או השרות. התוכנית האסטרטגית היא למעשה השלד של כל פעילות שרוצים להקים לעסק. יש לקחת בחשבון כל כך הרבה משתנים כשיוצאים לדרך עם פעילות חדשה ולתכנן את כל הפרטים בצורה מאוד מפורטת, רצינית ותכליתית. בשירות זה אנו למעשה מכינים עבורכם את תוכנית הפעולה המדויקת להוציא את החלום העסקי שלכם לפועל.
בתוכנית זו נעמוד ונרכיב את כל הדרוש על מנת שאתם תוכלו לקחת את התוכנית כפי שהיא ולצאת לדרך.
התוכנית מתחילה באסטרטגיה הקובעת את המתווה השיווקי על כל גווניו שצוינו מעלה ומשם גזירה לתוכנית מעשית בה נבחר את הכלים, המשאבים ודרך הפעולה הנכונה והמדויקת.
תוכנית אסטרטגית שיווקית נכתבת בתחילת דרכו של העסק, או מוצר או נרצה לשווק. גם אם ישנו עסק קיים ומצליח אשר עתיד הכניס לשוק שרות או מוצר חדש אנו נמליץ בחום לכתוב תוכנית אסטרטגית ייעודית לאותו מוצר/שרות.
התוכנית השיווקית העסקית היא תוכנית עמוקה מאוד וכוללת בה הרבה נושאי שיווק סמויים וגלויים. תחילה נעסוק בזהות המוצר: נלמד ונכיר אותו ונעניק לו שם, סלוגן ומיתוג. עד כמה שנושא השם וסלוגן עלול להראות פשוט, בפן השיווקי הוא איננו כך. אנו נרצה לייצר למוצר מעטפת אשר תשרת אותנו בהליכי השיווק ופרסום ונרצה לעשות זאת עם זהות ויזאולית ברורה וייחודית.
אנו נבצע הגדרה מדויקת של פעילות המוצר או השרות ונמקד את קהל היעד תוך התייחסות לתפקידו בקהלים מורכבים. לדוגמה, אם המוצר הינו צעצוע, אז מי שישתמש במוצר אמנם הוא הילד, אך יכולת הרכישה היא של ההורים ועל כן תהליך השיווק שונה בפניה להורים או לילדים, קהל מורכב נוסף יכול להופיע כאשר אנו עסק קימעונאי והצרכן הסופי הוא האיש הפשוט. שאלה חשובה בה נעסוק בנושאי קהל היעד היא מי הוא קהל היעד ? היכן נפגוש אותו? מתי ואיך נציג בפניו את המוצר/השרות.
בתוכנית האסטרטגית אנו נעמיד יעדים ומטרות אותם נרצה להשיג בתהליכי השיווק השונים. אנו נפרוט בתוכנית את ערוצי ההפצה והשיווק בהם יש צורך להשתמש, נעמיד לצידם תקציב ריאלי לגודל העסק ולמטרות. סעיף נוסף וחשוב בתוכנית הוא צפי הכנסות חודשית אשר יבנה בהתאם לתוכנית האסטרטגית.
התוכנית תעסוק גם בתכנון מראש של דרכי פעולה לקשיים שיווקים בהם אנו עלולים להיתקל. ננסה לצפות מראש את הקשיים מגורמים שונים (טכניים, סביבתיים או לקוחות) ועל-פי האסטרטגיה השיווקית נראה כיצד נוכל להגיב באופן מיטבי ואולי אף נצליח כך להפוך קושי ליתרון שיווקי!

אהבתם? רוצים לשבת יחד לכוס קפה?

רוצים לדעת עוד?