תוכנית שיווק שנתית

הדרך להבטיח הכנסה

כתיבת תוכנית שיווק שנתית מלאה ומפורטת.

תוכנית שיווק שנתית היא חשובה ביותר מאחר ודרך תוכנית מפורטת לאורך השנה אנחנו לא סומכים על "הגורל" או על "מה שיהיה יהיה" . לוקחים בחשבון את הפעילות השוטפת של העסק ומתכננים באופן מפורט את ההכנסות שצריכות להכנס כל חודש וכיצד מגיעים אליהם.
תוכנית שנתית טובה ומקיפה עוסקת תחילה בשאלה מהי מטרת השיווק? אנו נדון יחד לעומק במענה לשאלה זו. בסוף בסוף, מטרת השיווק היא להגדיל הכנסה. אך מהי בעצם הדרך הטובה ביותר? יש מקומות בהם תוכנית השיווק תתמקד ישירות בפן במכירתי ויש מקומות בהם דווקא שיווק 'נסתר' יותר יהיה יעיל יותר למטרה הסופית. לכן, עלינו לשאול את עצמנו מהי מטרת השיווק. מהו אופי השיווק אשר יעזור לנו בהגדלת ההכנסה.
התוכנית השנתית תתכתב באופן ישיר עם אופי העסק או המוצר אותו נרצה לשווק, עם מטרות העסק ועם התקציב ותכלול בתוכה את התהליכים שיש לעבור במהלך השנה.
התוכנית השנתית כוללת גאנט המתפרס על גבי כל חודשי השנה. פירוט של פעולות שיש לנקוט ובמועדים שלהם, נתייחס לתקציב חודשי לאורך כל השנה ונשים דגש על מועדים מיוחדים בהם העסק שלנו מוכר יותר. אנו נתכנן את גישת השיווק ואת הכלים בהם עלינו שווק על מנת להכין את עצמו גם לתקופות פחות פעילות של העסק.
התוכנית השנתית בנויה לפי חודשים והיא מפורטת לרמת הפעילויות השונות בהן יש לנקוט. יחד עם זאת, התוכנית השנתית מאפשרת גם קיום של שינויים וסטיות. אנו חיים בעולם דינמי, עם שינויים רבים ותוכנית שיווקית טובה חייבת להיות גמישה דיו על מנת לאפשר תגובה מהירה לשינויים ולאילוצי הזמנים.
התוכנית עוסקת בכל נושאי השיווק הרלוונטיים לעסק. החל מתהליכים אסטרטגים המגדירים את מדיניות השיווק ועד לפעולות פרקטיות בפועל אשר יש ליישם בכלי השיווק השונים העומדים לרשותו של העסק ואלו שיש להקים מחדש.
נושא חשוב בתוכנית הוא ניהול לקוחות. התוכנית כוללת ניהול או הקמה של מאגר לקוחות קיימים ודגשים לניהול מאגר לקוחות פוטנציאליים.


חשוב לציין כי שרות זה אינו כולל הוצאה לפועל של התוכנית השנתית. יחד עם זאת, התוכנית מפורטת מאוד וידידותית ליישום. התוכנית נכתבת מתוך שאיפה לעזור לעסק למנף את עצמו תוך חיסכון בעלויות מתמשכות של ניהול.

אהבתם? רוצים לשבת יחד לכוס קפה?

רוצים לדעת עוד?