התקציב השיווקי בעסק משקף את כלל המשאבים בהם נרצה להשקיע על מנת להגיע ולשמר את היעדים העסקיים בעסק. לקוחות קיימים הינן החלק החשוב ביותר בעסק מאחר והם אלה שמחזקים ומצדיקים את העסק. לכן, על מנת לשמר, ליצר נאמנות ואף להגדיל הכנסה בקרב לקוחות קיימים עלינו לתת לכך ביטוי גם בתקציב השיווק ולהקצות משאבים כספיים ומשאבי כח אדם להשקעה בלקוחות הקיימים. בחברות בינוניות וגדולות בהם יש מחלקת שיווק ההשקעה בלקוחות הקיימים תבוא לידי ביטוי בתקציב השיווק. אך מה קורה בעסקים קטנים? בד"כ אין לסעיף זה התייחסות נפרדת והגדרת תקציב ברורה, מה שמייצר לרוב חוסר נאמנות בקרב לקוחות קיימים, חוסר שביעות רצון ולבסוף נטישה.
עלינו להבין, ברמת הפונציאל, הלקוחות הקיימים הם קהל היעד הנכון ביותר הן לפיתוח עסקי והן לרכישות חוזרות בעסק ולכן עלינו להגדיר להם תקציב השקעה נפרד.
כיצד מתקצבים תקציב ללקוחות קיימים ?
ובכן, בכתבה נוספת שכתבתי התייחסתי לכך היא תקציב השיווק חייב לבטא את היעדים הכספיים ולכן גם בקרב סעיף התקציב ללקוחות הקיימים עלינו להתייחס לכך:
1. עלינו תחילה לשאול: מהם יעדי ההכנסה מלקוחות קיימים ?
• מה יעדי שימור הלקוחות?
• גידול הכנסה בקרב לקוחות קיימים ?
2. עלינו להתייחס לכמות הלקוחות הקיימים בעסק
3. עלינו להחליט מה הנתח מסך תקציב השיווק שכדאי לנו להשקיע בשימור לקוחות קיימים. אני תמיד ממליצה על 30% מסך תקציב השיווק
4. יש להתייחס למספר פרמטרים לדוגמא בחלוקת התקציב ללקוחות קיימים :
• מתנות והטבות מסובסדות (GIVAWAY)
• אירועים וכנסים
• חומרים שיווקיים לקידום
• ימים מיוחדים בחיי הלקוח
• הנחות למוצרים/שירותים חדשים
בתום כלל הסעיפים הללו, מגדירים סכום, מתקצבים אותו וכמובן מייצרים פלטפורמה למדידה
מעוניינים בעזרה לבניית תקציב ללקוחות קיימים? צרו קשר
